2009-03-29

Sommar enligt klockan, vinter enligt kroppen

Min kropp ligger just nu en timme efter tiden, den har inte vant sig vid att det är sommartid, så enligt kroppen så är tiden egentligen ett och inte två... jag undrar hur lång tid det kommer att ta innan kroppen har kommit ifatt.

Till råga av allt så har jag nog vänt på dygnet, då jag somnade inte förrän efter fem, vintertid... vilket gjorde att jag vaknade klockan tolv vintertid... med andra ord, jag vaknade klockan ett, vilket av nån anledning är värre än att vakna klockan tolv.

Så det blev ingen simning för mig idag, men det hade det ändå inte blivit, pga ett kvinnligt skäl som har torterat mig halva veckan. Jag hade mer än gärna varit utan det här lilla besväret, men man får inte alltid som man vill. Fast jag tycker verkligen att män kommer lindrigt undan, de får bara mörkare röst och skägg och sen är de klara.

Aja, blir intressant imorgon, då jag ska gå upp klockan nio och styrketräna med morsan. Kommer att vara död när jag kommer hem, men jag ska nog försöka hålla mig vaken hela dagen imorgon, så kanske jag kan vända tillbaka dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar