2009-03-30

Fy fy på lilla mig

Jag kom i säng rätt så tidigt igår, har inte ändrat på klockan som jag har vid sängen så den går efter vintertid fortfarande, får se när jag får för mig att ändra den... kanske ikväll.
I alla fall så sista gången jag kollade på klockan igår runt kvart i tolv enligt den, så då var klockan kvart i ett och det var sista jag mindes. Sen vaknade jag när väckarklockan ringde klockan nio, så snacka om att vända tillbaka dygnet rejält... sen så kändes det som om klockan var två på eftermiddagen i kroppen, underligt nog :P

Kom iväg och tränade idag faktiskt, morsan sa till mig att hade jag inte kommit idag så hade hon åkt till min lägenhet och dragit ut mig, så det var tur att jag gick iväg. Men det var rätt så skönt att träffa mamma igen, har faktiskt saknat henne den här tiden då jag låste in mig i lägenheten.
Sen så mår jag så bra när jag har tränat med, morsan och jag brukar gå tillsammans en bit på vägen hem och även om jag nu har dålig kondis så var det förr rätt så intressant då morsan respekterar mig tillräckligt för att berätta sin åsikt och sanningen om allt. Sen så brukar vi tjafsa lite på vägen hem och jag är alltid på ett bra humör när jag kommer hem. Och väldigt hungrig med. Även om jag oftast är för trött för att göra i ordning mat, så det blir oftast färdigrätter. Sen så brukar jag ju rätt så sällan laga mat, jag är inte mycket för matlåder då jag glömmer oftast bort att de är i frysen och att laga en måltid är för mycket jobb, om ugnen inte är involverad.

Det var meningen att jag skulle tvätta idag, hade varit iväg till tvättstugan innan jag gick till gymmet imorse för att kolla tvättider och hittade en tid för idag, som jag bokade. Skulle tvätta klockan fyra på eftermiddagen till klockan åtta på kvällen.
Men jag hade inte räknat med hur trött jag blev efter träningen, har ju trots allt tagit en 5 dagarspaus och det påverkar hur mycket jag orkar. Så jag somnade efter jag hade ätit maten, och jag är alltid lite trött efter att ha ätit, så idag blev det för mycket och jag kunde verkligen höra hur min säng ropade efter mig och när jag såg min underbara säng... jag vaknade efter klockan sju, så jag insåg att jag inte skulle tvätta idag, då strömmen till tvättmaskinerna går vid klockan åtta, upptäckte detta den svåra vägen.

Jag inser vilken tur jag har just nu, när jag läser fattigbloggen på aftonbladet och kommentarerna. Jag fick ca 7 000 kr efter skatt förra veckan för en månad från f-kassan och dagssumman är samma hos f-kassan och a-kassan är densamma, så jag kommer att få ca 3 500 kr per kassakort efter skatt, men det är mer än väl för att jag ska klara mig, då jag har billiga nöjen och har låg hyra tack vare att lägenheten är insats och så länge jag har mina datorer (har 2, lite smålyxigt), internet och bibliotekskort så klarar jag mig. Hyran och internet är de 2 räkningar jag ser till blir betalda varje månad, har autogiro på internet, så jag behöver bara kolla min internetbank en gång i månaden.

I alla fall, även om det är jobbigt för mig i denna situation, så slipper jag i alla fall den förnedring som de som får socbidrag måste gå igenom månad efter månad efter månad efter månad. De får knappt nog med pengar för att klara sig, de har inte råd att unna sig nåt och de får inte ens pengar till internet. Och studenter som måste leva på en mindre totalsumma och måste även betala för studentlitteratur och som måste betala av studielånet så fort de har tagit studenten, oavsett om de har fått jobb eller inte.

Och så undrar folk varför fler inte studerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar