2010-12-22

Oro efter oro, bah!

Det är ju meningen att jag ska vara glad och njuta av julen nu och jag försöker verkligen, men jag kan inte låta bli att oroa mig och som vanligt är arbetsförmedlingen inblandad, denna gång om min ekonomi.

Jag är nämligen osäker på om min handläggare på af kommer att fixa så jag får aktivitetsstöd efter nyår, jag frågade om det i ett mail till min SIUS-handläggare och hon skulle påminna min af-handläggare, men han har inte skickat ut nån handlingsplan till mig och det skulle han göra förra månaden, så jag känner att min oro är befogad.

Jag vet att han har mycket att göra, det är därför han skulle bara förnya den gamla handlingsplanen och skicka ut till mig istället för att boka mötet, men detta är viktigare än en handlingsplan och med tanke på hur jag redan mår så vill jag inte oroa mig för min ekonomi OCKSÅ.

Jag har pengar undansparat ifall det skiter sig, men jag ska inte behöva ta av dem om han sköter sitt jobb med tanke på att jag sköter det jag ska göra. Och jag vill inte heller ta av dem, jag vill se det konto växa, inte minska. Med tanke på hur mitt liv har varit sedan jag tog studenten så förväntar jag nästan att jag kommer att leva på en låg inkomst resten av mitt liv och då är det där kontot bra att ha ifall nåt händer.

Hjälper inte heller att jag oroar mig för en förseningsavgift för att Ginza är så korkade att de har fakturadatumet 10 dagar efter man gjorde beställningen på deras hemsida, oavsett hur lång tid det tar innan man får beställningen. Räkningen skulle ha varit betald den 20e och jag får pengar imorgon. De kunde väl då ha med alternativet att man kunde betala med kort, för då hade jag gjort det, hatar fakturor.
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. Usch vad trist det är när sånt krånglar. Förstår det där med ekonomin...:-(

    SvaraRadera
  2. mmm men det är bara att hoppas på det bästa

    SvaraRadera