2010-11-23

Jävla utesäljare, aldrig mer!!!

Jag vet inte vad jag ska skylla på, tillfällig sinnesförvirring låter bäst just nu, men aldrig att jag ska bli övertalad av uteförsäljare igen, oavsett hur gärna jag vill ha nåt, för i slutändan blir det ändå inte bra, det är nåt som jag egentligen vet sedan tidigare och ändå blev jag övertalad. Kan bara säga att de var jävligt bra och att jag verkligen ville ha den här mobilen.

Jag har hållit koll på ett forum och sett att förra veckan så började folk få sina HTC Desire Z med nordisk tangentbord och jag har då hållit koll på the Phonehouse för att se om de skulle få in några ex så de kunde skicka ut en till mig och i onsdags kom de in, så då tänkte jag att jag skulle då antagligen få mobilen senast på fredag, lite jobbigt att jag inte hade ett kollinummer då jag gillar att kolla vart paketen är.
Fredag kom och jag fick inget sms om paket, så på eftermiddagen skrev jag ett mail och frågade om min mobil var på väg. Igår fick jag svar från dem, då skrev de att de hade inte fått in nåt avtal som jag hade skrivit på!!!! Vad fan, jag skrev ju på det där jäkla avtalet 9 november och det hade alltså gått 13 dagar och på den tiden har de alltså inte fått in avtalet?

Jag ringde då till Tele2 för att höra med dem om de kunde se avtalet hos dem, men det kunde de inte, så jag satt där och tänkte att det där avtalet har försvunnit. Det stod visserligen i mailet att jag kunde faxa eller emaila min kopia till dem, men eftersom jag känner ingen som har en fax så skulle jag behöva låna mina föräldrars skanner och sedan skicka bilden till dem och böka och det skulle säkert ta tid och jag ville ju ha mobilen innan jag åker till Stockholm på fredag, så jag började fundera lite.

Jag satt och kollade in de sidor som hade exemplar av mobilen i lager och började jämföra, för jag ville ha ändringen i abonnemanget, så jag tog och kollade vad jag fick för priser när jag tog 24 mån bindningstid med Kompis Pott 149 kr utan förhöjd månadsavgift och jag blev lite chockad faktiskt. Hos Katshing så skulle mobilen kosta 4 016 kr och ha administrationsavgift på 99 kr. Jag räknade ut att efter ha betalat 200 kr/mån i 24 mån skulle bli 4 800 kr och adminavgiften var på 249 kr. Jag tjänar alltså en tusenlapp på att ta via katshing istället för via the Phonehouse, även om jag skulle få ett bluetoothheadset på köpet i det gamla avtalet, men beslutet var ändå lätt.

Så jag mailade tillbaka till PH's kundtjänst och skrev att jag inte längre var intresserad och skulle avtalet komma in så använder jag mig av ångerrätten, då det inte hade gått 2 veckor än. Sedan gjorde jag en beställning på Katshing och betalade direkt. Allt kunde ha slutat där, men eftersom det är mig det gäller så är det naturligtvis inte så enkelt.

Fick sedan ett till mail från PH om att avtalet hade kommit (återigen vad fan? nästan 2 veckor för att komma in? dålig stil alltså) och hade börjat bearbetas och mobilen skulle då skickas imorgon(idag), så då frågade kundtjänstpersonen om jag fortfarande ville ångra, vilket mitt svar ja naturligtvis, hade ju redan köpt mobilen på ett annat ställe. Fick idag mail om att avtalet har annullerats men att det kan ta upp till 10 arbetsdagar för annulleringen att gå igenom hos operatören. Genast när jag läste detta så blev jag fundersam, kommer avtalet hos PH göra så att avtalet hos Katshing blir fördröjt pga krock när det gäller ändringar på mitt mobilnummer hos Tele2?

Jag loggade då in på Mitt Tele2 för att kolla och det som stod där var en adminavgift på 99 kr, så jag trodde då att Katshing hann före, men jag ville vara säker så att det inte tar ännu längre tid innan jag får mobilen, så jag ringde till Tele2 igen. Stackars kille som svarade kan jag säga, för jag försökte förklara på ett vettigt sätt, men jag vet inte om jag lyckades. Men jag fick i alla fall svar på min fråga, även om det var olyckshändelse kan jag säga, han kollade in mitt 070-nummer och sedan när jag trodde vi var klara så frågade han om han skulle kolla in mitt 076-nummer. Mitt svar var att jag har inget 076-nummer, i alla fall inte hos Tele2. Han såg då att det numret hade skapats igår.

Jag letade upp mitt avtal igen och kollade och där hade han inte kryssat för förlängning utan för nyteckning. Därav varför jag nu har ett 076-nummer, i alla fall i 10 arbetsdagar. Men killen rådde mig att ringa om 10-11 dagar och höra att avtalet verkligen är borta, så jag inte står här med 2 abonnemang.
Så ALDRIG MER UTEFÖRSÄLJARE!!!! Tur att det egentligen blev såhär, så jag hade inte ångrat mig när det var försent.

2 kommentarer: