2010-11-06

En händelserik Alla helgons dag

Idag har det verkligen hänt mycket och det mesta är bara kul, det enda som inte var kul var att jag inte kunde sova, somnade strax efter midnatt och vaknade efter 4 och visste så fort jag vaknade att jag lika gärna kunde gå upp för jag skulle inte somna om. Så jag började surfa på datorn istället.

Min kära bästa vän Ulliz kom på besök strax innan tolv och efter en stund så gick vi till Coop så jag kunde köpa mjölk då jag tog det sista till frukosten och även lite cola, då vi skulle äta mat från Sibylla och burken som man får med menyn räcker inte långt, speciellt inte till en Super Cheese Meal, jag hade fått en kupong som gjorde att vi kunde köpa 2 Super Meal och bara betala för en.

Det var fullt med folk på Sibylla, så vi var inte de enda som hade den idén, samt att det var loppis i Karlbergsskolan, årets största i stan, kan ha påverkat lite. Men när vår mat var klar så gick vi hem till mig och åt, medan vi kollade på det fattiga utbudet som fanns på tv:n, det är sällan nåt bra på tv på lördagar av nån anledning. Men maten smakade i alla fall jättebra :)

Efter att vi hade låtit maten smälta lite i magen så gick vi till loppisen då det till min förvåning inte var nåt inträde i år, vilket är positivt, men så var det många fler stånd/bord än vad det var när min klass hade bord på loppisen varje år i högstadiet, och jösses vad folk det var. Ulliz var så omtänksam och frågade flera gången om det var lugnt, att jag skulle säga till om det blev för mycket, men det är ganska lugnt för mig när jag har nån med mig, som mamma och pappa på marknader och här Ulliz som gick före.

Vi letade efter Gunilla som skulle stå vid ett bord och naturligtvis så var hon på det sista stället som vi letade på. Hon har färgat håret så överdelen är blont och underdelen är hennes naturliga bruna färg, jättesnyggt verkligen. Hon var även så snäll att när hon bjöd Ulliz på godis så bjöd hon även mig och jag valde då ut en påse med polkagrisar.

Vid ett av borden så hittade Ulliz en tuggleksak med speldosa som passar till bebisar och hon visade den för mig, hon tänkte då på lilla Emelie. Jag stannade vid det bordet och hittade en pyjamas i storlek 62, vilket är den storleken hon har nu. Jag fick reda på att den var aldrig använd och den var så söt att jag köpte den och köpte även leksaken, då den kan Emelie ha i minst ett år till.

När jag hade köpt sakerna så skickade jag ett sms till Kattis och frågade om vi kunde komma, så kunde Ulliz få träffa Emelie och även se deras lägenhet för första gången. Jag fick snabbt ett svar tillbaka att vi var så välkomna, så vi gick över på en gång. Kattis älskade leksaken och sa att den var perfekt, Ulliz är rätt så vettig ibland :P

Vi stannade kvar hos Kattis och Emelie tills Jimmy kom hem från jobbet och de skulle börja göra iordning mat, men det var ungefär en timme kvar tills mamma skulle hämta mig, så vi gick över till mig och satt och pratade i soffan. Vi glömde bort tiden totalt så när vi kollade på klockan hade vi ca 5 minuter på oss innan morsan skulle komma. Men vi blev klara i god tid och Ulliz fick skjuts till Nobelhallen.

Sedan körde vi till Prix, morsan ville ha bananer och hon köpte även chips till mig då jag inte hade nåt hemma. Hon köpte även choklad till pappa och en flaska Loka då både hon och jag var törstiga, vi testade en ny smak, Krusbär/Päron och den var faktiskt ganska god.

Sedan åkte vi för att hämta mormor innan vi körde till Östra kyrkogården för att hälsa på mammas mormor, morfar och farmor, samt minneslunden för att tända ljus. När vi gick tillbaka till bilen så föreslog mormor att nästa år ska vi ta med en kärra som hon kan sitta i medan vi drar och vi skämtade då att vi kunde låna Emelies kärra. Men vi kom tillbaka till bilen efter en stund, var massor av bilar och folk hela tiden och det fanns få parkeringar kvar hela tiden. Så vi hade parkerat en bit bort, men det var skönt med en promenad.

Efter att vi hade lämnat av mormor hemma hos sig så åkte vi till Kulans parkering, då jag hade läst att de håller på med vägbygge vid Skogskyrkogården så man kunde inte parkera där, men det är inte så lång att gå från Kulans parkering till kyrkogården och nu gick vi även lite snabbare så vi blev uppvärmda.

När vi kom fram så tände vi ett ljus var vid Gerths grav innan vi gick till minneslunden för att tända ett ljus för Birthe. 2 människor som jag minns och saknar väldigt mycket, båda dog alltför tidigt, även om Birthes död var förväntad, men Gerths död var helt oväntat och förkrossande. Men jag hoppas att ingen mer när och kär för mig dör på ett bra tag, vill ha kvar dem i många år till.

Men det var min Alla helgons dag, nu ska jag tillbringa resten av kvällen vid datorn och "umgås" med mina onlinekompisar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar