2011-03-12

En upptagen lördag

Idag har det varit fullt upp, fick bara sova ca 5 timmar pga nerver, men jag hade på alarm så jag verkligen inte ska vända på dygnet innan måndag, så jag gick upp vid tio efter att ha dragit mig i sängen en timme, men jag blev inte så mycket piggare.

Testade att spela några timmar men jag var för rastlös, så jag gick en promenad innan jag köpte big meal på Sibylla. Efter maten så bestämde jag mig för att sortera förråden och ta upp videon och banden så jag kan börja med nästa projekt nästa vecka, föra över innehållet på banden till datorn.
Men snacka om att det var svettigt och smutsigt, men det var det värt.

När jag var mer eller mindre klar så fick jag ett sms av svägerskan, som är gräsänka idag och antagligen imorgon då brorsan är på minilan hos en kompis, hon undrade om jag ville ha fudgepaj, vilket jag tackade ja till, så jag tog en dusch och gick över. Så fick jag träffa en trött men ack så söt Emelie med, hon verkar ha ärvt sin kräsenhet för mat av sin far dock, hon gillade inte välling, men pajen som jag fick var jättegod.

Kattis hade varit uppe länge idag och hade sovit färre timmar än mig, så lagomt tills Melodifestivalen började gick jag hem så hon kunde få titta lite innan hon går och lägger sig.
Själv ska jag se på finalen medan jag spelar och pratar med kompisarna på mumble.
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

  1. Förra året överförde jag mina videoband till dvd. Puh, vilken tid det tog! Men det är härligt när det är klart. När man vet att ens "klipp" är säkra (eller åtminstone säkrare).

    SvaraRadera
  2. Tess: Har tänkt lägga upp de viktigaste klippen på en slags hårddisk på internet med, så är de ännu säkrare :)

    SvaraRadera